scroll

theme

Tarkett

Goed gekleed

Goed gekleed met Tarkett

Tarkett verkoopt wereldwijd elke dag 1,3 miljoen vierkante meter vloer vanuit een visie van duurzaamheid en respect voor natuurlijk kapitaal. Het van oorsprong Nederlandse tapijtmerk Desso richt zich op de consument die op zoek is naar een kwalitatief hoogwaardige vloer. Something Big ontwikkelde een inspirerende site die gericht is op conversie.

Klant
  • Tarkett
Diensten
  • Digital design
  • Digital development
  • Umbraco CMS

Samen met de experts van Tarkett kwamen we tijdens een aantal inspirerende werksessies tot de conclusie dat hun doelgroep vooral op zoek is naar inspiratie en advies. De aanschaf van een tapijt of houten vloer is over het algemeen voor de lange termijn en daarbij gaat iemand niet over één nacht ijs. 

Als merk heb je daardoor maar in een relatief korte periode kans om de consument aan je te binden. Is de keuze voor een vloer eenmaal gemaakt, dan is de volgende kans vaak pas weer over een paar jaar. Daarom is het zaak om zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de vraag van de consument en ze goed te begeleiden en overtuigen bij de keuze voor een vloer.

Van inspiratie naar conversie
Voor de website hebben we customer journey ontwikkeld die uit vier pijlers bestaat: oriënteren, kiezen, beslissen en beleven. Uiteindelijk lopen alle paden vanuit het lookbook en de collectie naar conversie. Dit kan een harde conversie zijn, zoals het bestellen van vloerstalen, of een zachte conversie door te verwijzen naar een Tarkett dealer. Waar de klantreis vervolgens kan worden doorgezet.

Omdat de verkoop via dealers plaatsvindt, hebben deze veel aandacht gekregen. Zo heeft iedere dealer een eigen pagina die hij volledig in eigen beheer heeft. Zo kan hij zichzelf op een persoonlijke manier presenteren en draagt het tevens bij aan zijn eigen SEO. Deze pagina is vindbaar via de dealerlocator.

Maar ook tijdens het bestellen van een staal kan men een voorkeur voor een dealer opgeven, waarmee de dealer een waardevolle lead aangeboden krijgt. 

Van uit de gedachte van minimal viable product, is de eerste fase van de site live gegaan. We hebben de collectie ontsloten, de site bevat een lookbook en blog die de factor inspiratie voor hun rekening nemen en men kan vanuit ieder relevant onderdeel eenvoudig een staal in de winkelwagen plaatsen om gratis thuis te laten bezorgen.

Voor de toekomst staan een aantal ontwikkelingen op de planning die de beleving compleet zullen maken.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.